• Ledige plasser

Barna ønsker seg flere lekekamerater - og vi har ledige plasser!

• Ledig stilling

Vi trenger flere medarbeidere og har nå ledig 100% stilling som pedagogisk leder/barnehagelærer.

• Brannvernuka 2022

Brannvernuka startet med brannøvelse allerede første dag. Det gikk superfint, barna (og de voksne) tok det på strak arm og gjorde akkurat som vi skal.

• Friluftslivets uke 2022

Barnehagen har markert friluftslivets uke, hovedsakelig avdelingene Bjørnebo og Tussebo. Vi har vært på ulike turer i barnehagens nærområde, det er alltid god stemning når sekken er pakket, refleksvestene er på og vi er klare for å entre den store verden utenfor barnehagens gjerde.

• Bytur

I formiddag pakket førskolegjengen sekken med mat, drikke og kule dansemoves og satte kursen for torvet i byen. Som en del av Telemarksveka ble alle barnehagene, og alle barn i Notodden invitert til å danse Blime dansen og høre på fortelling på torvet.

• Sommerfest

Onsdag 8. juni hadde vi sommerfest i barnehagen. Dagen startet med regn og grått vær, men jammen klarnet det ikke opp i siste liten!

• Nytt kapittel for førskolebarna

I går hadde vi en flott og høytidelig avslutning for den fine gjengen med førskolebarn vi har.

• Hipp hurra!!

Nå nærmer det seg 17. mai med stormskritt. Vi er godt i gang med forberedelsene!

• Storfint besøk i barnehagen!

🎶 «Hei hei vil du møte Brannbamsen Bjørnis
    Rop på meg - Lille søte, tøffe røffe
    Brannbamsen Bjørnis, det er meg
    Er på vei, her kommer jeg»

• Beredskapsuka 2022 - Henry

Som en del av Beredskapsuka 2022 benytter barnehagen Henry-dukken, som Røde Kors har utviklet for å øke barnas interesse og kjennskap til førstehjelp. Hendelsene Henry opplever er gjenkjennelig, selv for de minste barna.

• Barnas nasjonaliteter

På Tussebo har vi i flere år hatt et prosjekt om de ulike nasjonalitetene som er representert i barnegruppa.

• Påskelunsj

Fredag 8. april hadde vi en ekstra god påskelunsj for barna.

• Påskeforberedelser

I tiden før påske har vi hatt påskeverksted og samlinger om påskebudskapet på alle avdelingene i barnehagen.

• #rockesokk #inkluderingER

Over hele verden feirer mennesker Den internasjonale dagen for Downs syndrom 21. mars til å markere solidaritet og støtte ved å gå i forskjellige sokker.

• Barnehagedagen 2022

Barnehagedagen 2022 blir markert over hele landet i dag for å synliggjøre hva barna opplever, erfarer og lærer i barnehagen. Årets tema er «vennskap, og slagordet er «Vennskap – du og jeg».

• Karnevalsforberedelser på Knøttebo

Som en forberedelse til det store karnevalet fikk barna hver sin t-skjorte som vi trykte navnet til barna på ryggen på.

• Turgrupper på avd. Tassebo

Mindre barnegrupper gir ekstra god mulighet til fine samtaler og undring. Vi har denne gangen valgt og dele oss opp i tre grupper, hvor hver gruppe får en tur til Tinfosområdet.

• Samlingsstund på Bjørnebo

Vi har hatt samling om bibelfortellingen: "Sauen som ble funnet igjen" på Bjørnebo. I forkant av samlingen hadde vi en formingsaktivitet der barna lagde hver sin sau til fortellingen.

• Karneval

Torsdag 10. februar er det karneval i barnehagen!

• Markering av Samefolkets dag

Samenes nasjonaldag er 6. februar. Vi markerer dagen ved å ha fokus på samisk kultur.

• Konsert 30. nov

Vi har bestilt konserten "Dyr og rare kjerringer" for avdeling Tussebo og Bjørnebo.

• Tur til byen 25. nov

Det har nå blitt tradisjon at førskolegruppa pynter juletreet på torvet med egenlagd julepynt.

• Barnehagedagen 9. mars

Årets tema er «Små steg for kloden».

• Planleggingsdag 12. mars

12. mars er det planlegging og kursdag for personalet. Barnehagen vil være
    stengt.

• Vinteraktivitetsdag 8. februar

Tussebo og Bjørnebo har vinteraktivitetsdag 8. feb. og reiser til Storeskar etter lunsj.

• Julevandring og Lucialunsj

Julevandring 10. desember og Lucialunsj 11. desember.

• Konsert: Lyd og ulyd i Slaraffenland

Vi har bestilt konsert til fredag 13. november for barna på Tussebo og Bjørnebo. Vi leier Bedehuset der strenge smittevernregler blir ivaretatt ved at barna sitter avdelingsvis og i god avstand fra musikere.