Barnas nasjonaliteter

På Tussebo har vi i flere år hatt et prosjekt om de ulike nasjonalitetene som er representert i barnegruppa.

Stolene på avdelingen blir satt opp som flyseter, togseter eller det som måtte være transportmiddelet vi bruker, så «reiser» vi til de aktuelle landene med pass og billetter. Vi ser på bilder fra landet, hører eventyr eller lærer ord på andre språk.
Vi lager også mat eller drikke som er spesielt for landet. Dette er et prosjekt som både små og store har hatt stor glede av, og som vi kommer til å fortsette med. Vi ser at barna blir stolte over hvor de kommer fra, og dette er viktig for identitetsutviklingen.

I vår skal vi «reise» til New Zealand, Frankrike og Thailand, da disse landene er representert i barnegruppa i år.
Vi avslutter prosjektet med Norge og maifest.

Noen bilder fra tidligere destinasjoner!