Avdeling Tassebo

Barna som tilbringer dagene sine på Tassebo er i alderen 1,5 – 3 år.

Ved hovedbordet tilrettelegger vi for tegneaktiviteter, puslespill m.m., andre formingsaktiviteter har vi tilrettelagt for på kjøkkenet. Til lunsj og fruktmåltid spiser en gruppe her, resten av barna spiser på kjøkkenet.

Vi har en familiekrok med kjøkken og dukkeseng hvor barna kan utfolde seg i gryende rollelek. De store vinduene åpner for mange gode samtaler og betraktninger om verden utenfor barnehagen.

Skogen vår er et av avdelingenes mest brukte krok. Her er det fint å lure seg litt unna med en bok, eller kanskje favorittbamsen. Klatremus og de andre dyrene i Hakkebakkeskogen blir ofte lekt ut her, og fra tid til annen bor det en skummel løve eller tiger her inne.
På avdelingen har vi også en stor garasje med småbiler og en bilbane. Et stort tog hvor barna kan klatre inn og ut, og ta seg en kjøretur er et populært lekested.