Avdeling Knøttebo

Avdeling Knøttebo er bygd opp og tilpasset de aller minste barna i barnehagen. Avdelingen skal stimulere barns sanse- og synsinntrykk, samt stimulere fin- og grovmotorikken til smårollingene.

Knøttebo er i hovedsak delt inn i to aktivitetsrom, et lekerom og et rom der grovmotorikken blir satt på prøve. I tillegg har vi eget kjøkken og en overbygd soveplass ute.

På avdelingens lekerom er det leker som stimulerer barns nysgjerrighet, og dermed inspirerer til lek og læring. Her har de blant annet en lekekrok med hulrom for å gjemme seg inn i, en speiltunell, og leker som er ment til å gi barna ulike sanseinntrykk.

Rommet har en hytte hvor man kan ta det litt mer med ro og lese bøker, eller bare ligge og kose seg.

På det grovmotoriske rommet er det en stor madrass med mange ulike puter. Alle putene er forskjellige i form, farge og størrelse. Det er en tunellpute som kan krypes under, klatres over eller brukes som gynge. Putene gir mange muligheter for grovmotorisk utfoldelse. Huska er et populært tilskudd for en liten pust i bakken, eller utfoldelse og balansetrening.