Årlige aktiviteter

I løpet av barnehageåret gjennomfører barnehagen flere ulike arrangementer og felles aktiviteter.

Brannvernuka - barnehagen deltar på den nasjonale brannvernuka der vi har fokus på forebyggende brannverntiltak og øver på evakuering.

Barnas misjonsprosjekt - hvert år støtter vi prosjekter, og samler inn penger til land som trenger økonomisk hjelp.

Høstfest – barnehagen inviterer barna sammen med foresatte (to voksne) og søsken til høstfest. Barna underholder med sang og vi serverer varmmat og kaker.

Julevandring og nissefest – i starten av desember inviterer vi barna med familie til julevandring og nissefest. Vi går en liten julevandring, og etterpå serveres nissegrøt. Nissen kommer for å smake på grøten, og har med seg pakker til barna.

Luciafeiring - førskolebarna går Luciatog og deler ut lussekatter til barna, foreldrene, søsken og besteforeldre. Vi serverer lunsjbuffet for barna denne dagen.

Julebord for barna - vi lager julebord i barnehagen. Da pynter vi bordet ekstra fint og serverer julemiddag og dessert til barna.

Vinteraktivitetsdag - hvert år arrangerer vi en vinteraktivitetsdag. Vi lager til aktivitetsdag i barnehagen eller i nærområdet, griller, har ulike aktiviteter og koser oss sammen.

Karneval - vi forbereder karneval og lager masker og pynter avdelingene. De barna som vil, kan ha på seg kostyme og sminke seg. Under karnevalsamlingen kan barna vise seg fram, vi danser etter sambarytmer.

Fastelavn - med servering av fastelavnsboller til foreldre og besteforeldre. Barna baker boller og lager fastelavnsris.

Vårfest - barnehagen inviterer barna sammen med foresatte (to voksne) og søsken til vårfest. Vi har underholdning, viser bilder fra barnehagehverdagen, har utstilling, og serverer varmmat og kaker.

Beredskapsuke - hvert år arrangeres en beredskapsuke, der alle barnehagene i Notodden kommune deltar. Personalet i barnehagene samles til en beredskapskveld i begynnelsen av uka, der vi blir kurset og øver oss på ulike hendelser som kan oppstå i barnehagen. Vi har fokus på sikkerheten i og rundt barnehagen. Barna får møte dukken Henry, som lærer barna om førstehjelp.

Mai-fest – virkedagen før 17. mai inviteres alle barna til mai-fest i barnehagen. Vi øver på å gå i tog, har ulike leker, spiser pølser og is.

Tur og overnatting for barna som skal begynne på skolen - Vi arrangerer en avslutningstur til Eventyrfabrikken i Skien for de barna som skal starte på skolen. Denne dagen blir også barna invitert til overnatting i barnehagen. Vi lager middag sammen og har ulike aktiviteter.

Avslutningsfest - Tinnesmoen barnehage inviterer til høytidelig avslutningsfest for barna som skal begynne på skolen og deres foresatte. Vi serverer pizza og is, og har høytidelig overrekkelse av arbeider barna har gjort i barnehagen.

Sommeravslutning - barnehagen inviterer til sommeravslutning med grilling og natursti i barnehagen. Hver familie har med det de vil grille, og barnehagen ordner med griller.