Avdeling Tussebo

På avdeling Tussebo er barna i alderen 3 – 6 år. Avdelingen består av tre rom som skal være tilrettelagt for barns lek og utvikling.

Her er det utkledningstøy, dukker, koppestell og kjøkkenkrok. Et annet rom er tilrettelagt med klosser og pinner, hvor barna kan ha konstruksjonslek. Vi har også dyr og biler i dette rommet.

Hovedrommet består av bord i barnas høyde der det er mulighet for ulike bord-aktiviteter som øver finmotorikken hos barn. Vi har sofa som innbyr til en god lesestund. Det er god gulvplass til aktiviteter som tog-bane og duplo. I garderoben har vi et dukkehus med små dukker og møbler.

Barnehagen ønsker å vise barna hvordan vi kan gjenbruke ulike materialer, og her har vi fått noen pappesker som stimulerer til god rollelek.